ورود|ثبت نام
اینسایت ریلز

اینسایت ریلز

سینا فرحی
سه شنبه 5 دی 1402

اینسایت ریلز چیست؟

تجزیه و تحلیل یا اینسایت ریلز فرآیند ردیابی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای درک عملکرد محتواهای شما است.

تجزیه و تحلیل عمیق می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات خلاقانه‌تری بگیرید و استراتژی‌های محتوای جذاب‌تری بسازید. در سطح بالاتر، این می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و زمان و هزینه خود را به تاکتیک‌هایی اختصاص دهید که برای آنها مفید است.

اینسایت ریلز بخشی از تجزیه و تحلیل اینستاگرام است و باید در گزارش‌های اینستاگرام شما و همچنین گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ‌تر شما گنجانده شود.

چرا اینسایت ریلز مهم است؟

مانند تمام تجزیه و تحلیل‌های رسانه‌های اجتماعی، ردیابی عملکرد ریلز خود می‌تواند به شما کمک کند از بردهای خود بیاموزید، فرصت‌ها را شناسایی کنید و عملکرد خود را در طول زمان بهبود بخشید.


اینسایت ریلز می‌تواند به شما در درک موارد زیر کمک کند:

  • آنچه مخاطبان شما دوست دارند و برعکس دوست ندارند
  • زمانی که باید ریلزهای خود را برای بهترین دسترسی و تعامل پست کنید
  • فراخوان‌هایی برای عمل با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود
  • کدام فیلترهای AR، جلوه‌ها و آهنگ‌های موسیقی این کار را برای شما انجام می‌دهند

ردیابی دقیق Reels Insights همچنین به شما کمک می‌کند الگوها را بشناسید و ببینید آیا افزایش عملکرد Reel می‌تواند بر تعامل کلی اینستاگرام شما تأثیر بگذارد یا خیر.

معیارهای اینسایت ریلز

هنگامی که متوجه می شوید که آیا یک Reel موفق بوده یا خیر، باید به معیارهای زیر توجه کنید:

معیارهای ریچ ریلز

  • Accounts reached: این معیار به شما می‌گوید که چند کاربر منحصر به فرد اینستاگرام حداقل یک بار ریلز شما را دیده‌اند.
  • Plays: این تعداد دفعاتی است که ریلز شما پخش شده است. ممکن است از تعداد حساب‌های به‌دست‌آمده بیشتر باشد، زیرا برخی از کاربران ممکن است ریلز شما را بیش از یک بار تماشا کنند.

معیارهای تعامل ریلزهای اینستاگرام

  • Likes: این معیار به شما می گوید که چه تعداد از کاربران ریلز شما را پسندیده‌اند.
  • Comments: تعداد نظرات روی یک ریلز جداگانه.
  • Saves: تعداد دفعاتی که ریلز شما ذخیره شده است.
  • Shares: تعداد دفعاتی که کاربران اینستاگرام ریلز شما را در استوری خود به اشتراک گذاشتند یا آن را برای کاربر دیگری ارسال کردند.

اینسایت ریلز کجاست؟

برای دسترسی به Instagram Insights، به حساب کاربری خود در اپلیکیشن موبایل بروید، سپس روی دکمه Insights در زیر بیوگرافی خود ضربه بزنید:

توجه داشته باشید که Insights فقط برای حساب‌های حرفه‌ای و بیزنس در دسترس است. اما نگران نباشید! می‌توانید در تنظیمات پروفایل خود حساب‌تان را به نوع بیزنسی تغییر دهید. این کار فقط یک دقیقه طول می‌کشد و حتی حساب‌های کاملاً جدید با فالوورهای کوچک نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

سپس به بخش Accounts Reached the Overview بروید:

اینسایت ریلز اکنون در تفکیک Reach گنجانده شده است. طبق گفته اینستاگرام، این کار برای این منظور است که به کاربران اینستاگرام درک بهتری از نحوه کمک Reels به عملکرد یک حساب ارائه دهد.


چگونه اینسایت ریلز اینستاگرام را ببینیم؟

برای مشاهده اطلاعات آماری فقط برای ریلزها، در صفحه نمای کلی Insights به ریلز بروید و روی پیکان سمت راست در کنار تعداد ریلزهای خود ضربه بزنید. در اینجا، می‌توانید تمام معیارهای عملکرد Reels خود را در یک مکان ببینید.

برای بررسی عملکرد یک ریلز خاص، آن را از پروفایل خود باز کنید، سپس روی نماد سه نقطه در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید، سپس روی Insights ضربه بزنید.

چگونه از تجزیه و تحلیل ریلزهای اینستاگرام برای ساختن ریلز بهتر استفاده کنیم؟

اکنون که می‌دانید اینسایت ریلز خود را کجا پیدا کنید و چرا باید عملکرد Reels را ردیابی کنید، وقت آن است که همه این یافته‌ها را عملی کنید.

در اینجا 4 نکته برای استفاده از اینسایت ریلز برای ایجاد محتوای بهتر آورده شده است:

نکته شماره 1: سبک های مختلف Reel را تست کنید

برای ساختن ریلزهای خوب، باید ریلزهای زیادی را تماشا کنید. بدون دانستن این که چه نوع ریلزهایی در شبکه اجتماعی ترند هستند، در یافتن سبکی که برای برند شما مناسب باشد با مشکل مواجه خواهید شد.

اما اگر چیزی که دوست دارید لزوماً مورد پسند مخاطبان شما قرار نگیرد، چه؟

کلید یافتن بهترین سبک‌های بصری، فیلترها، افکت‌ها و روندها برای برند شما آزمایش است. و اکنون که به Reels Insights دسترسی دارید، می‌توانید اطلاعات بیشتری را از آزمایش‌های خود دریافت کنید.

پیش از این، شما فقط می‌توانستید فرضیات عملکرد خود را بر اساس نظرات و لایک‌ها قرار دهید. اما تعداد زیاد نظرات همیشه چیز خوبی نیست؛ حتی برخی از آنها ممکن است منفی باشند.

با دو معیار جدید تعامل، درک بهتری از تعداد کاربرانی که واقعاً محتوای شما را دوست داشته‌اند خواهید داشت. وقتی یک Reel را پست می‌کنید که تعداد زیادی لایک، نظر، ذخیره و اشتراک‌گذاری می‌گیرد، می‌دانید که کار شما درست بوده و به نحو احسنت پیاده‌سازی شده است.

نکته شماره 2: طول ریلزهای مختلف را آزمایش کنید

اینستاگرام در حال حاضر به همه کاربران اجازه می‌دهد ریلزهای 15 و 30 ثانیه‌ای ایجاد کنند و حساب‌های منتخب به ریلزهای 1 دقیقه‌ای دسترسی دارند.

مشابه تست روندها و افکت‌های مختلف، ممکن است بخواهید ریلزهای مختلف با مدت مدت زمان متغیر را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما به چه چیزی بهترین پاسخ را می‌دهد.

نکته 3: گزینه‌های مختلف صوتی را تست کنید

اینستاگرام گزینه‌های مختلفی را برای افزودن صدا به Reels ارائه می‌دهد.

  • از صدای اصلی کلیپ ویدیویی خود استفاده کنید
  • صداگذاری را به ویدیوی خود اضافه کنید
  • از مولد متن به گفتار استفاده کنید
  • از یک آهنگ صوتی ذخیره شده استفاده کنید – یک آهنگ یا یک قطعه وایرال شده
  • با دسترسی به اینسایت ریلز، می‌توانید گزینه‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید آیا برخی از آنها بهتر از بقیه کار می‌کنند یا خیر.
  • نکته: صرف‌نظر از انتخاب‌تان، حتماً زیرنویس‌ها را به ریلزهای خود اضافه کنید تا همه بتوانند از آنها لذت ببرند!

نکته 4: زمان ها و روزهای مختلف را برای پست کردن تست کنید

  • این یکی نکته بزرگی است. تجزیه و تحلیل ریلزهای پیشرفته می‌تواند به شما کمک کند بهترین روز هفته و زمان را برای پست کردن آن برای حداکثر دسترسی و تعامل مشخص کنید.
  • پیاده‌سازی آن بسیار ساده است. زمان‌های مختلف ارسال را آزمایش کنید و نتایج خود را از نزدیک تماشا کنید تا بفهمید چه زمانی برای شما و مخاطبان‌تان بهتر است. به این ترتیب، وقتی مخاطبان شما آنلاین نیستند، هرگز یک Reel عالی را با پست کردن آن هدر نخواهید داد.


فایده اینسایت ریلز چیست؟

اینسایت ریلز به شما کمک می‌کند تا زمان‌ها و ساعات مختلف روز را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای برند شما مناسب‌تر است. همچنین امکان صداگذاری‌های مختلف و گزینه‌های صوتی متفاوت را نیز برای شما فراهم می‌کند. یکی دیگر از مزایای اینسایت ریلز اینستاگرام این است که به شما کمک می‌کند تا ریلز با مدت زمان‌های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام یک بهتر نتیجه می‌دهد.

سخن آخر

اینسایت ریلز قابلیت جدید اینستاگرام است که به کاربران اجازه می‌دهد ریلزهای خود را تجزیه و تحلیل کنند و با این کار بهترین زمان اشتراک گذاری و بهترین سبک‌های بصری متناسب با سلیقه مخاطبان را بیابند. از آنجایی که امروزه ریلز به بهتر دیده شدن صفحه شبکه مجازی شما بسیار کمک می‌کند، دانستن نکات مربوط به آن خالی از لطف نیست. در این مطلب به بررسی همه نکات مربوط به اینسایت ریلز پرداختیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد.



مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

100

نمره ی مقاله

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است